Skip to content

O kancelarii

Od czasu powstania w 2013 roku, Kancelaria w toku wieloletniej działalności na rynku wypracowała własny model świadczenia profesjonalnych usług prawnych oparty na doświadczeniu i poszukiwaniu rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb Klientów.

Nasz cel to dostarczanie w usługach prawnych jakości, której zamierzonym skutkiem jest stworzenie bezpiecznego środowiska prawnego, w którym poruszają się nasi Klienci.

Jesteśmy zespołem prawników, który działa nieszablonowo, staramy się znaleźć kompleksowe, najlepsze i najbardziej perspektywiczne rozwiązania, które przyczynią się do osiągnięcia sukcesu Klienta. W naszym założeniu, przepisy prawa powinny pomagać w realizacji konkretnych celów, a nie stać na przeszkodzie w urzeczywistnianiu tych zamierzeń.

Dewiza prawników Kancelarii stosowana w relacjach z Klientami to: „Zawsze dotrzymujemy słowa”.

Zasady i wartości

Rzetelność

Rzetelność jest fundamentalną wartością, jaką kierujemy się przy świadczeniu usług. Nasi Klienci powierzając Kancelarii sprawę oczekują od nas wiedzy, ciężkiej pracy i maksimum zaangażowania. Mamy świadomość, że dla Klienta jego sprawa jest zawsze najważniejsza niezależne od wartości przedmiotu sporu i stopnia skomplikowania. Podczas negocjacji, czy w trakcie postępowania sądowego nawet najbardziej błyskotliwy prawnik może zostać pokonany przez przeciwnika, który jest bardziej zaangażowany, czy lepiej przygotowany. Wiemy to, dlatego rzetelnie i z pełnym zaangażowaniem pracujemy, aby odnieść nasz wspólny sukces. 

Zaufanie

W relacjach z Klientem cechuje nas bezwzględna uczciwość, lojalność oraz dbanie o brak konfliktu interesów. Utrata zaufania pomiędzy nami może być przesłanką zakończenia naszej współpracy. Zrobimy wszystko, aby nigdy do tego nie doszło. Wszelkie informacje oraz dokumenty, które nam przekażesz wykorzystane zostaną wyłącznie w celu świadczenia pomocy prawnej i będą przechowywane w sposób chroniący przed dostępem osób nieupoważnionych. 

Możesz nam zaufać, zawsze dotrzymujemy danego słowa.

Transparentność

Rozliczenia z Klientem opieramy wyłącznie na przejrzystych zasadach. Klient zawsze na początku współpracy ma świadomość tego, jakie wynagrodzenie za daną sprawę należne będzie Kancelarii. Stosujemy przyjęte na rynku modele rozliczeń tj. wynagrodzenie godzinowe, ryczałtowe, ryczałtowe z limitem godzin lub tzw. success fee. W trakcie współpracy na bieżąco informujemy Klienta o postępach w sprawie oraz udzielamy wszystkich niezbędnych informacji zarówno jeśli chodzi o aspekt merytoryczny, jak i finansowy. 

Długofalowe relacje

Zależy nam na długotrwałej współpracy. Mamy świadomość, że zadowolony Klient skorzysta ponownie z naszych usług, dlatego konsekwencją świadczonych przez nas usług ma być dostarczanie Klientowi skutecznych rozwiązań, które pozwolą mu wzmacniać pozycję i odnosić sukcesy. Trwała współpraca z Kancelarią zapewni Klientowi poczucie stabilności obsługi prawnej oraz umożliwi wspólne wypracowywanie strategii na przyszłość. 

Nasz zespół

sobczak4

Łukasz Sobczak

Radca Prawny

Radca prawny wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent prawa UMCS w Lublinie. Specjalizuje się w prawie cywilnym (umowy handlowe, kontrakty budowlane, prawo spadkowe), prawie transportowym (Konwencja CMR), prawie gospodarczym (tworzenie, bieżąca działalność, przekształcanie i likwidacja podmiotów gospodarczych) oraz prawie spółdzielczym i żywnościowym. Prowadzi bieżącą obsługę podmiotów z branży transportowej, spożywczej, budowlanej i wydawniczej. Z sukcesem reprezentuje Klientów w postępowaniach przed sądami powszechnymi, w szczególności w sprawach cywilnych i gospodarczych.

zasadowski2

Marcin Zasadowski

Radca Prawny

Radca prawny wpisany na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent prawa i stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Specjalizuje się w zakresie obsługi prawnej jednostek samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorstw w zakresie prawa administracyjnego i cywilnego. Posiada uprawnienia brokera ubezpieczeniowego i wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi podmiotów rynku ubezpieczeniowego.

Specjalizacje

Klient biznesowy

Zakres usług obejmuje:
– przygotowywanie umów przewozu i spedycji, ogólnych warunków umów przewozu, spedycji, zleceń transportowych;
– przygotowywanie dokumentacji wewnętrznej przedsiębiorstwa przewozowego, spedycyjnego wymaganej przez obowiązujące przepisy prawa;
– reprezentacja w sporach z ubezpieczycielami w zakresie likwidacji szkód powstałych w trakcie przewozu;
– reprezentacja w trakcie postępowań reklamacyjnych oraz sądowych dotyczących ustalenia odpowiedzialności przewoźnika i spedytora na gruncie krajowego oraz międzynarodowego prawa transportowego (Konwencja CMR) w związku z uszkodzeniem lub utratą towaru, opóźnieniem w dostarczeniu przesyłki, ubytkiem masy towaru, uszkodzeniami spowodowanymi czynnościami ładunkowymi;
– przygotowywanie odwołań od decyzji Inspekcji Transportu Drogowego, w tym w sprawach dotyczących kar nakładanych za naruszenie przepisów dotyczących przewozów drogowych;

Zakres usług obejmuje:
– zakładanie i rejestrowanie spółdzielni w KRS;
– sporządzanie statutów, regulaminów, projektów uchwał organów spółdzielni;
– organizacja oraz wsparcie prawne podczas posiedzeń organów spółdzielni;
– sporządzanie dokumentów występujących w bieżącej działalności spółdzielni;
– reprezentacja stron na etapie wewnątrzspółdzielczym oraz sądowym w sprawach dotyczących wykluczenia lub wykreślenia z grona członków spółdzielni;
– reprezentacja stron w sprawach zaskarżania uchwał podejmowanych przez walne zgromadzenie oraz inne organy spółdzielni;
– tworzenie oraz opiniowanie umów kontraktacji;
– reprezentacja w sporach sądowych wynikających z umowy kontraktacji; 
– tworzenie i opiniowanie umów z odbiorcami produktów spożywczych, w tym z sieciami handlowymi;
– tworzenie oraz opiniowanie umów dotyczących projektów inwestycyjnych realizowanych w ramach PROW; 
– doradztwo w zakresie znakowania produktów spożywczych, w tym produktów bez GMO,
– wspieranie w ramach postępowań; reklamacyjnych produktów spożywczych;
– reprezentacja przed organami kontroli żywności, w tym przed Głównym Inspektorem Sanitarnym oraz Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz przed sądami powszechnymi i administracyjnymi;

Zakres usług obejmuje:
– doradztwo w zakresie wyboru optymalnej formy prawnej działalności;
– zakładanie spółek;
– opracowywanie i opiniowanie aktów korporacyjnych: statutów, umów spółek, regulaminów organów spółek;
– dokonywanie zgłoszeń do Krajowego Rejestru Sądowego i innych organów ewidencyjnych (ZUS, urząd statystyczny, organy podatkowe);
– obsługa posiedzeń organów spółek;
– obsługa prawna podczas zmian wspólników w spółkach osobowych;
– świadczenie usług prawnych w zakresie podwyższania i obniżenia kapitału zakładowego spółek kapitałowych;
– doradztwo oraz zastępstwo procesowe w postępowaniach o uchylenie lub unieważnienie uchwał organów spółek;
– obsługa postępowań spornych między wspólnikami, między organami spółek lub między spółkami a podmiotami z nią powiązanymi, doradztwo w zakresie tworzenia struktur mających na celu ochronę przed sporami wewnątrzkorporacyjnymi lub przy polubownym rozwiązywaniu takich sporów;
-prowadzenie postępowań związanych z umorzeniem udziałów lub wyłączeniem wspólników;
– doradztwo i obsługa prawna podczas procesów likwidacyjnych spółek, zarówno dobrowolnych, jak i przymusowych, udzielanie wsparcia prawnego likwidatorom;
– doradztwo i obsługa prawna podczas procesu przekształceń spółek prawa handlowego;
– doradztwo i obsługa prawna podczas przekształcenia indywidualnej działalności gospodarczej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością;
– doradztwo i obsługa prawna podczas wnoszenia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki prawa handlowego;
– doradztwo w transakcjach kupna–sprzedaży spółek prawa handlowego;

Zakres usług obejmuje:
– doradztwo w zakresie ochrony wizerunku;
– doradztwo dotyczące zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi;
– tworzenie oraz opiniowanie umów prawnoautorskich (m.in. przeniesienie autorskich praw majątkowych, umowa licencyjna, umowa wydawnicza);
– doradztwo w zakresie ochrony autorskich praw majątkowych i osobistych, w tym ochrony prawa autorskiego w Internecie;
– doradztwo dotyczące dozwolonego użytku osobistego oraz publicznego;
– rejestrację dzienników i czasopism;
– doradztwo dotyczące odpowiedzialności karnej i cywilnej autora, redaktora oraz wydawcy za publikację;
– pomoc prawną w zakresie naruszenia dóbr osobistych przez media;
– doradztwo dotyczące publikowania sprostowań, odpowiedzi prasowych oraz wyroków sądowych w czasopismach.

Zakres usług obejmuje:
– przygotowywanie i opiniowanie umów o pracę, kontraktów menedżerskich, umów o odpowiedzialności za mienie powierzone, umów o zakazie konkurencji, umów o poufności oraz innych dokumentów związanych z nawiązywaniem stosunku pracy;
– wsparcie pracodawcy w negocjacjach ze związkami zawodowymi oraz reprezentantami pracowników;
– opracowywanie oraz opiniowanie regulaminów pracy i wynagradzania, zakładowych układów zbiorowych pracy oraz innych aktów wewnątrzzakładowych;
– doradztwo oraz kompleksowe opracowywanie dokumentacji dotyczącej rozwiązania umowy o pracę;
– reprezentowanie stron w sporach sądowych i pozasądowych wynikających ze stosunku pracy;
– reprezentowanie pracodawców w sporach sądowych z Państwową Inspekcją Pracy;
– reprezentacja w sprawach dotyczących wypadku przy pracy.

Zakres usług obejmuje:
– sporządzanie wniosków inicjujących postępowania administracyjne, wniosków i stanowisk stron w trakcie toczącego się postępowania administracyjnego, sporządzanie odwołań od decyzji;
– reprezentację w postępowaniach przed organami administracji I i II instancji, w tym szczególności przed organami samorządu terytorialnego, samorządowymi kolegiami odwoławczymi, organami nadzoru budowlanego, wojewódzkimi inspekcjami ochrony środowiska i Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska;
– sporządzanie skarg do Wojewódzkich Sądów Administracyjnych i skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz reprezentacja przez tymi sądami;
– doradztwo w zakresie administracyjnych aspektów przygotowania inwestycji w postępowaniu o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, zgłoszeń i pozwoleń na budowę, decyzji środowiskowych, legalizacji samowoli budowlanej;
– doradztwo w zakresie ochrony środowiska, gospodarki wodnej oraz gospodarki odpadami;
– doradztwo w zakresie uzyskiwania wszelkich zezwoleń, licencji oraz koncesji;
– doradztwo w zakresie rent planistycznych oraz opłat adiacenckich;
– doradztwo na rzecz jednostek samorządu terytorialnego w sprawach dotyczących gospodarki komunalnej;

Zakres usług obejmuje:
– analizę przedprocesową / analizę roszczeń Klienta;
– reprezentację Klienta na etapie przedprocesowym (windykację, przygotowywanie wezwań do zapłaty/ wezwań do wykonania zobowiązania, udział w negocjacjach, w tym z udziałem mediatora);
– ocenę ryzyka związanego z postępowaniem sądowym oraz przygotowanie strategii procesowej;
– reprezentację Klienta w postępowaniach przed sądami powszechnymi i arbitrażowymi, przed Sądem Najwyższym, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta oraz Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumenta;
– reprezentację Klienta w elektronicznym postępowaniu upominawczym;
– wsparcie w negocjacjach z przeciwnikiem procesowym, przygotowanie oraz analiza treści ugody kończącej spór.

Klient indywidualny

Zakres usług obejmuje:
– sprawy o odszkodowanie, w tym w szczególności dochodzenie roszczeń z tytułu nienależytego wykonania umów oraz czynów niedozwolonych, dochodzenie roszczeń z tytułu naprawienia szkód na osobie i majątku od towarzystw ubezpieczeniowych oraz innych zobowiązanych, sprawy o zadośćuczynienie za doznaną krzywdę;
– sprawy o naruszenie dóbr osobistych;
– sprawy o ochronę własności i posiadania;
– sprawy o zasiedzenie;
– sprawy o zniesienie współwłasności, o ustanowienie oraz zniesienie służebności;
– opracowanie oraz opiniowanie umów dotyczących obrotu nieruchomościami (rezerwacyjnych, deweloperskich, przedwstępnych oraz przyrzeczonych), umów zarządzania i najmu nieruchomości,
– opracowanie oraz opiniowanie umów o roboty budowlane;
– sporządzanie i opiniowanie innych umów cywilno-prawnych, wsparcie w negocjacjach z kontrahentami, kontrola należytej realizacji umowy;
– reprezentacja w postępowaniu sądowym i egzekucyjnym, sporządzanie pozwów, wniosków, środków zaskarżenia (apelacje, zażalenia, skargi kasacyjne) oraz wszelkich innych pism procesowych.

Zakres usług obejmuje:
– analizę testamentu oraz wyjaśnianie prawnych konsekwencji jego postanowień;
– doradztwo przy sporządzaniu testamentu;
– analizę stanów faktycznych dotyczących dziedziczenia ustawowego;
– doradztwo w zakresie skutków prawnych przyjęcia i odrzucenia spadku, poświadczenia dziedziczenia, odpowiedzialności za długi spadkowe;
– sprawy o stwierdzenie nabycia spadku, odrzucenie spadku, sądowy i umowny dział spadku;
– dochodzenie roszczeń z tytułu zachowku, zapisu i polecenia;
– sprawy dotyczące stwierdzenia nieważności testamentu;
– sprawy dotyczące wydziedziczenia i uznania za niegodnego dziedziczenia;
– zabezpieczenie spadku i spis inwentarza.

Zakres usług obejmuje:
– sprawy o rozwód, separację i unieważnienie małżeństwa;
– sprawy dotyczące podziału majątku;
– sprawy dotyczące władzy rodzicielskiej (ograniczenie, pozbawienie) i kontaktów z dzieckiem;
– doradztwo w zakresie alimentów (ustalenie, zmiana, uchylenie);
– doradztwo w zakresie intercyzy (umowy majątkowe małżeńskie);
– doradztwo w sytuacji zadłużenia małżonka.

Zakres usług obejmuje:
– sporządzanie wniosków inicjujących postępowania administracyjne, wniosków i stanowisk stron w trakcie toczącego się postępowania administracyjnego, sporządzanie odwołań od decyzji;
– reprezentację w postępowaniach przed organami administracji I i II instancji, w tym szczególności przed organami samorządu terytorialnego, samorządowymi kolegiami odwoławczymi, organami nadzoru budowlanego, wojewódzkimi inspekcjami ochrony środowiska i Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska;
– sporządzanie skarg do Wojewódzkich Sądów Administracyjnych i skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz reprezentacja przez tymi sądami;
– doradztwo w zakresie administracyjnych aspektów przygotowania inwestycji w postępowaniu o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, zgłoszeń i pozwoleń na budowę, decyzji środowiskowych, legalizacji samowoli budowlanej;
– doradztwo w zakresie ochrony środowiska, gospodarki wodnej oraz gospodarki odpadami;
– doradztwo w zakresie uzyskiwania wszelkich zezwoleń, licencji oraz koncesji;
– doradztwo w zakresie rent planistycznych oraz opłat adiacenckich;
– doradztwo na rzecz jednostek samorządu terytorialnego w sprawach dotyczących gospodarki komunalnej;

Zakres usług obejmuje:
– analizę przedprocesową / analizę roszczeń Klienta;
– reprezentację Klienta na etapie przedprocesowym (windykację, przygotowywanie wezwań do zapłaty/ wezwań do wykonania zobowiązania, udział w negocjacjach, w tym z udziałem mediatora);
– ocenę ryzyka związanego z postępowaniem sądowym oraz przygotowanie strategii procesowej;
– reprezentację Klienta w postępowaniach przed sądami powszechnymi i arbitrażowymi, przed Sądem Najwyższym, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsument oraz Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumenta;
– reprezentację Klienta w elektronicznym postępowaniu upominawczym;
– wsparcie w negocjacjach z przeciwnikiem procesowym, przygotowanie oraz analiza treści ugody kończącej spór.

Zaufali nam

02a-1.png
03a-1.png
04a-1.png
05b
06a-1.png
07a-1.png

Formularz kontaktowy

Adres


Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Sobczak

Al.Solidarności119/125/67
00-897 Warszawa

ul. Rembertowska 2 lok 1
05-091 Ząbki

Telefon

+48 794 095 176

E-mail

kancelaria@lukaszsobczak.pl