Polityka Prywatności

Polityka prywatności i plików „cookies”

Polityka prywatności i plików „cookies” (tzw. „ciasteczka”) serwisu internetowego https://www.lukaszsobczak.pl/ (dalej „Serwis”):

 

1. Niniejsza Polityka prywatności i plików „cookies” określa zasady przetwarzania i ochrony danych przekazanych przez użytkowników Serwisu w związku z korzystaniem przez nich z usług Serwisu.

 

2. Poprzez piki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników Serwisu, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. W szczególności są to pliki tekstowe, zawierające nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies oraz danych osobowych przekazanych dobrowolnie przez użytkownika Serwisu.

 

4. Operatorem danych osobowych użytkownika Serwisu, plików cookies zamieszczonych na urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu oraz mającym do nich dostęp jest Łukasz Sobczak – prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Sobczak z siedzibą w Ząbkach, NIP 9482524679, REGON 146567558 (dalej „Operator”).

 

5. Pliki cookies przeznaczone są do korzystania ze stron Serwisu. Operator wykorzystuje pliki cookies do:

a) dopasowania zawartości strony internetowej Serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika Serwisu, co umożliwia rozpoznanie urządzenia użytkownika i pozwala wyświetlić stronę internetową Serwisu zgodnie z preferencjami,

b) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji użytkownika.

 

6. Oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych umożliwia domyślnie umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika. W każdym czasie ustawienia te mogą zostać zmienione przez użytkownika w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o każdorazowym przesłaniu plików cookies na urządzenia użytkownika.

 

7. Przykładowe opcje edytowania ustawień dotyczących plików cookies w popularnych przeglądarkach znajdują się pod adresami wskazanymi poniżej:

•Mozilla Firefox: www.support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka

•Internet Explorer: www.support.microsoft.com/kb/278835/pl

• Google Chrome: www.support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647

• Safari: www.safari.helpmax.net/pl/oszczedzanie-czasu/blokowanie-zawartosci/

 

8. Operator Serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą uniemożliwić poprawne działanie Serwisu.

 

9. Dane osobowe użytkownika Serwisu przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej przez użytkownika oraz w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają Operatora do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

 

10. Dane osobowe użytkownika Serwisu podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza np. w celu przeprowadzenia procesu obsługi kontaktu informacyjnego.

 

11. Dane osobowe pozostawione w Serwisie nie zostaną sprzedane ani udostępnione osobom trzecim, zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie danych osobowych.

 

12. Do danych osobowych użytkownika Serwisu zawartych w formularzu przysługuje wgląd osobie fizycznej, która je tam umieściła. Osoba ta ma prawo do modyfikacji i zaprzestania przetwarzania swoich danych przez Operatora w dowolnym momencie.

 

13. Operator zastrzega sobie prawo do zmiany Polityki prywatności i plików „cookies” Serwisu, na które może wpłynąć rozwój technologii, zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój Serwisu. O wszelkich zmianach Operator będzie informować użytkownika Serwisu w sposób widoczny i zrozumiały.

 

14. Operator może zamieścić w Serwisie adresy do innych stron internetowych. Ów strony internetowe działają niezależnie od Serwisu i nie są nadzorowane przez Operatora. Strony te mogą posiadać własne polityki prywatności oraz polityki plików „cookies”, za które Operator nie odpowiada.

 

15. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych danych opracowano procedury wewnętrzne mające na celu zapobiec udostępnieniu danych podmiotom nieupoważnionym. Zgodność ww. procedur podlega kontroli z obecnie obowiązującym prawem.

 

Nota prawna

Właścicielem strony internetowej www.lukaszsobczak.pl jest Łukasz Sobczak – prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Sobczak z siedzibą w Ząbkach, NIP 9482524679, REGON 146567558.
Szata graficzna, logo, zdjęcia oraz treści umieszczone na stronie internetowej www.lukaszsobczak.pl są chronione prawem autorskim.
Informacje zamieszczone na stronie internetowej www.lukaszsobczak.pl nie mogą zostać uznane za poradę prawną w jakiejkolwiek sprawie. Treści na stronie internetowej www.lukaszsobczak.pl zawarte mają charakter wyłącznie informacyjny, a Łukasz Sobczak nie ponosi odpowiedzialności z tytułu powstania jakichkolwiek szkód, wynikających z ich interpretacji, bez konsultacji prawnej. Wszystkie materiały udostępnione stronie internetowej www.lukaszsobczak.pl są aktualne na dzień ich zamieszczenia. Nie będą zatem aktualne, czy przydatne w każdym stanie faktycznym i w każdym czasie. Łukasz Sobczak wyraża zgodę na korzystanie z publikacji umieszczonych na stronie – jedynie pod warunkiem zachowania informacji o autorze publikacji oraz źródle jej pochodzenia.

RODO

Dane administratora danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Łukasz Sobczak z siedzibą w Ząbkach (05-091) przy ul. Rembertowskiej 2 lok.1.

Dane kontaktowe administratora

Z Administratorem danych można skontaktować się poprzez email: kancelaria@lukaszsobczak.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

Cele przetwarzania danych osobowych i podstawa prawna

Administrator przetwarza dane w następujących celach:
a) Korespondencja e-mailowa, zwykła papierowa – w przypadku kierowania do Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej korespondencji niezwiązanej z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług na rzecz nadawcy dane zawarte w tej korespondencji przetwarzane są wyłącznie w celu komunikacji związanej z korespondencją. Podstawą prawną jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 f RODO).
b) Wykonanie umowy, świadczenie usług w związku z prowadzoną przez Administratora działalnością – Administrator przetwarza dane w celu wykonania konkretnej umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby przed wykonaniem umowy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 b RODO). W wyniku prowadzenia działalności dane wynikające z umowy Administrator przetwarza również na potrzeby prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych – podstawa prawna (art. 6 ust. 1 c RODO). Ponadto o ile jest to konieczne dane mogą być przetwarzanie przez Administratora w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami- podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 c RODO).
c) Rekrutacja – w ramach prowadzonych przez Administratora procesów rekrutacyjnych Administrator wymaga podania danych jedynie w zakresie określonym w przepisach prawa pracy. W przypadku, gdy kandydat poda dobrowolnie także inne dane niewymagane przez Administratora (np. zdjęcie) uznaje się że wyraził zgodę na ich przetwarzanie, przy czym w każdej chwili może wycofać zgodę na przetwarzanie danych – podstawa prawna (art. 6 ust. 1 a i c RODO).
d) Inne przypadki – związku z prowadzoną działalnością Administrator przetwarzana dane także w innych przypadkach np. podczas nawiązywania relacji biznesowych poprzez wymianę danych kontaktowych (wizytówek) – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora w celu rozbudowywania sieci kontaktów (art. 6 ust. 1 f RODO).

Okres przechowywania danych
Dane przechowywane są do czasu wniesienia sprzeciwu lub wycofania zgody, a w relacjach umownych – przez czas trwania umowy a po jej zakończeniu przez okres wynikający z przepisów podatkowych, o archiwizacji oraz przedawnieniu roszczeń. Po upływie okresu przechowywania dane są nieodwracalnie usuwane.


Odbiorcy danych

W związku z prowadzoną działalnością Administratora dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora m.in. dostawcom usług kadrowo – księgowych, IT i innych – przy czym Administrator zapewnia, iż przetwarzanie przez w/w podmioty będzie oparte na podstawie stosowanej umowy przetwarzania danych.
Dane mogą być udostępnione innym podmiotom (np. organom państwowym, sądom, policji), które zgłoszą żądanie udzielenia informacji opierając wyłącznie na odpowiedniej podstawie prawnej.
Przekazywanie danych poza eog (europejski obszar gospodarczy)
Administrator danych nie przekazuje danych osobowych poza EOG.


Prawa osób, których dane dotyczą

Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo:
• dostępu do danych osobowych, tj. uzyskania od Administratora informacji o przetwarzaniu, w tym o celach, podstawie prawnej, zakresie posiadanych danych, podmiotach którym ujawnia i planowanym terminie usunięcia danych, a także prawo do uzyskania kopii danych;
• sprostowania danych osobowych – żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;
• usunięcia danych osobowych- żądania od administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 RODO, m.in. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane;
• ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowości danych osobowych;
• przenoszenia danych osobowych – otrzymania od Administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany. Możliwe jest również żądanie przesłania danych innemu podmiotowi, o ile jest to technicznie możliwe;
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO;
• prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody, osoba której dane dotyczą ma prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem na w/w dane kontaktowe.
Ponadto każdej osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – Prezesa UODO gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych, które jej dotyczą narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (tzw. RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Informacja o dobrowolności podania danych i konsekwencje

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Administrator nie wykorzystuje danych osobowych do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym profilowania.